Vin Butikker med shtick

Date Added: November 16, 2012

Author: Mike Nielsen

?

Vin Butikker med shtick

Tom Geniesse bruges til at hjælpe med at udvikle film og tv-serier. Han forlod det for at starte en Internet business-uddannelse selskab og ikke længe siden solgt det. Alt imens han var en vin elsker, så vi formoder, at det var naturligt, da hans kreative bøjet, at han ville beslutte, at der måtte være en bedre måde at designe en vinbutik.

Så sidste år åbnede han Bottlerocket Wine & Spirit i New York City. Der er 365 forskellige vine i butikken, en for hver dag i året. Alle er linet op på højre side af butikken, alfabetisk efter land, fra Argentina til USA Derefter ned midt i butikken, er de samme vine organiseret omkring kiosker efter tema. Der er vin til at have med skaldyr, for eksempel som derefter nedbrydes til tungere og lettere fiskeretter. Der er endda en kiosk mærket “gaver” med underpositioner herunder “Third Date”.

Kald dem Butikker med shtick. Eller endnu bedre, lad os identificere dem ved at danne mange af dem synes at begære: Lad os kalde dem Y butikker. Over hele landet er Y butikker åbner op med alle mulige former for nye ideer til at gøre vinen-købsoplevelse mere sjov og mindre skræmmende. Nogle er allerede franchising deres ideer og andre håber at gøre det i fremtiden. Nogle butikker vil gøre det, og nogle vil ikke, og nogle ideer vil vare, og nogle vil dø. Men lige nu er en særlig god tid til at være en vin elsker, fordi der er mere interessante butikker – og vine – derude end nogensinde.

Joshua Wesson, medstifter af den bedste Cellars kæden, var vejen frem i denne tendens, der begynder i 1996 i Manhattan med en let at navigere butik. Vinene er organiseret i otte stil kategorier: sodavandsdåser, frisk, blød, sødlig, saftig, blød, stor og sød. Der er syv Bedste Cellars nu i seks byer. “Jeg tror, ​​at vi tændte stjernekaster. Det er slags dejligt at se, “siger han til eksplosionen af ​​interessante butikker, der fulgte hans nyskabelser, og i nogle tilfælde gik ud over dem. “Vores mål var at gøre shopping for vin lige så sjovt som at drikke det.”

For at være sikker på, er den nye bølge ikke nået overalt endnu. Nogle områder har stadig statslige butikker eller love, der hæmmer modernisering af vin-købsoplevelse, mens andre steder bare er endnu ikke blevet rørt af den tendens. Derudover – og vi kan ikke understrege dette stærkt nok – intet vil nogensinde erstatte en butik med en interessant, skiftende udvalg, rimelige priser og venlige, lidenskabelige, kyndige købmænd, om butikken har shtick eller ej. Alle sagt, skønt, her er en blandet tilfælde af interessante tendenser, vi har set for nylig. Vi har fokuseret på butikker rundt New York City, som er et arnested for Y butikker, men disse tendenser er tilsyneladende mange steder.

* Mindre udvalg. Det ser ud til, at forbrugerne ønsker så meget valg som muligt. Det er derfor vi elsker gigantiske butikker som Sams Wines & Spirits i Chicago. Men mange Y butikker mener, at less is more, at et begrænset antal gode flasker gør oplevelsen mindre skræmmende. En franchise kæde kaldes Vino 100, som nu har 50 butikker i 22 stater, tilbyder et gennemsnit på omkring 120 vine til hver butik. Et sådant begreb er relateret til tanken om, at nogle butikker synes mere fokuseret på folk, der køber en enkelt flaske til umiddelbart forbrug end på at erhverve blandede sager at fastsætte et stykke tid. Det betyder også, at de placerer mere af en vægt på spirituskørsel nu vine. Butikker, der tilbyder pricier, well-alderen vine og fokusere på samlere og pengestærke vinelskere har meget lidt at frygte fra de fleste Y butikker.

* Vine efter vægt eller smag profil. På en hel del nye butikker, såsom Hæld i New York City, er vin grupperet efter smag, såsom “Bright”, “Plush” og “Mellow.” Hos andre, såsom Vino Vino i New York, er vin arrangeret af vægt, fra den lyseste-smagning til tungeste.

* At holde cool. Vin skal opbevares godt, ved en temperatur omkring 56 grader. Nogle Y forretninger holder butikken temperatur rundt der. Moore Brothers i New York tilbyder frakker til kunderne, når de går i. Moore Brothers, der også har butikker i Wilmington, Del, og Pennsauken, NJ, også lover, at de vine blev håndteret fra winery til butikken under temperaturkontrol . En anden butik i New Jersey er så stolt af sin temperatur-kontrolleret miljø, som det er navngivet 56 Degree Wine.

* Fødevarer fodboldmesterskaber. De nye bølge handlende indser, at vin går med mad og at de fleste mennesker afhente en flaske til middag om natten. Så nogle butikker specifikt har områder for, siger, asiati …