Hvilke solbriller mærker bliver “IN” i 2010?

Date Added: November 28, 2009

Author: morten

Når man snakker mode, så er der altid en smagsfaktor, som spiller ind, men heldigvis er der nogle generelle tendenser. Men hvilke solbrille mærker vil være “IN” i 2010, og hvorfor?

Når man taler solbriller så er Tom Ford næsten umulig at komme uden om. Efter den tidligere Gucci top chef lancerede sit eget mærke, er det kun gået en vej, og det er OP!
Tom Ford solbriller har været efterspurgt af alt og alle, der bare er lidt med på moden, og denne forgudning kan blive en ulempe på sigt. Dog tegner 2010 til at blive endnu et godt år for Amerikanske Tom Ford, og mon ikke solbrille modellerne Whitney og Jennifer hjælper godt på vej?

Italienske Gucci har været blandt de største og mest efterspurgte solbriller i mange år. Mærket fra Firenze har siden Tom Fords ankomst i midten af 1990´erne, blot oplevet en genoplivning. Det kendte GG logo, er blevet suppleret med et våbenskjold, og stilen er i de sidste par sæsoner blevet mere moden og klassisk.
Med dette i baghovedet og et imponerende hold af designere, så bliver Gucci også en topseller i 2010. Måske en smule afdæmpet i forhold til tidligere sæsoner, men mærket vil stadig være at finde, der hvor det er sjovt!

Endnu en Amerikaner sniger sig ind på listen i 2010. Denne gang er det Louis Vuittons chef designer Marc Jacobs. Den super dygtige og kreative Jacobs, vil i 2010 få stor succes med hans solbriller og brille kollektioner. Tasker og tøj har storhittet blandt modefolket i flere år, og tiden for solbrillerne er kommet. Mærket er blevet mere og mere efterspurgt indenfor solbriller branchen i de sidste par sæsoner, og 2010 bliver året, hvor kreativitet, farver og elegancen for alvor topper.

Sidst men ikke mindst, så bliver 2010 også året hvor Carrera hitter. Det sporty mærke, som i 2009 fik en gevaldig genoplivning med “retro” kollektionen, er super populær.
Alle elsker de fleksible, simple men praktiske solbriller fra Carrera, og det gælder folk lige fra modens hjemland Italien, over Tyskland til Skandinavien, USA og resten af verden.
Carrera solbriller bliver 2010 store overraskelse, og vil være et af de mærker, som oplever den største vækst.